Дотримання температурного режиму в навчальних закладах в період загострення епідситуації на грип та ГРЗ

    З настанням зими та несприятливими погодними умовами, початком опалювального сезону, недотримання температурно-повітряного режиму в дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладах негативно впливає на здоров’я дітей і підлітків. Температура нижче зазначених нормативів в приміщеннях в поєднанні з підвищеною вологістю та швидкістю повітря впливає на посилення процесів тепловіддачі, що призводить до охолодження організму дитини і, як наслідок – розвиток простудних захворювань. Гігієнічне нормування параметрів мікроклімату в приміщеннях для дітей дошкільного віку визначено Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, затвердженим МОЗ України від 24.03.16р за №234, а саме: у групових осередках температура повітря приміщень +19-23°C, відносна вологість повітря в приміщеннях, де перебувають діти 40-60 %. У приміщеннях загальноосвітніх навчальних закладів температура повітря в класах і кабінетах – 17-20°С, в спортивному залі – 15-170 С; відносна вологість повітря – 40-60% згідно ДСПіНу 5.5.2.008-01 «Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу», затверджених 14.08.2001 за №63
   Дотримання повітряно-теплового режиму в приміщення дошкільних навчальних закладів передбачає періодичне їх провітрювання – ефективним є наскрізне або кутове провітрювання. Тривалість провітрювання залежить від температури зовнішнього повітря, напрямку вітру та ефективності роботи опалювальної системи. Наскрізне провітрювання має проводитися кожні 1,5 – 2 години з тривалістю не менше 10 хвилин при відсутності дітей. У спальнях наскрізне провітрювання здійснюється до та після сну дітей. У холодну пору року провітрювання повинно бути закінчене не пізніше ніж за 30 хвилин до приходу дітей із занять або з прогулянки і за 30 хвилин до сну.
    Дотриманню оптимального повітряно-теплового режиму в приміщеннях загальноосвітніх навчальних закладів допоможе регулярне провітрювання приміщень та вологе прибирання, які слід проводити на перервах та між змінами, а рекреації – під час уроків. До початку занять і після їх закінчення необхідно здійснювати наскрізне провітрювання навчальних приміщень.

Завідувач відділення організації санітарно-гігієнічних
досліджень Нетішинського міськрайонного
відділу ДУ «Хмельницький ОЛЦ МОЗ України»           О.М. Ігнатеску

0Shares